Vondrák racing team na Pedavena Croce d’Aune 2011

Předposlední podnik Mistrovství Evropy v závodech do vrchu pro historická vozidla se konal v italských dolomitech. Trať dlouhá 7785m obsahuje 55 zatáček a táhne se z malého městečka Pedavena na vrcholek Passo d`Aune. Tradičně dobře připravený závod doprovázelo nádherné až letní počasí, velké množství diváků a početné startovní pole, čítající téměř 250 startujících.

Vondrák racing team na Pedavena Croce d’Aune 2011

 

Vondrák racing team dorazil do dějiště závodu již ve středu s úmyslem pečlivého poznávání tratě. Přivezl sebou jezdce Martina Vondráka a monopost kategorie 4 March 712M F2.

Již první trénink naznačil, že samotný závod bude dosti vyrovnaný a zajímavý. Ve stejném duchu pokračoval i druhý trénink. Vondrákovi se podařilo oba tréninky vyhrát v absolutní klasifikaci historických vozů. Druhý skončil italský jezdec Franco Cremonesi na Oselle PA9/90 a třetí taktéž Ital Tiziano Romano s vozem Bogani Alfa Romeo. Oba italští jezdci měli k dispozici mnohem modernější techniku v podobě lépe aerodynamicky zpracovaných prototypů. Vondrák však dokázal plně využít snad jediné výhody, kterou měl. A tou je podstatně nižší váha vozu. Po samotných trénincích team okolo Vondráka ještě pozměnil nastavení vozu s cílem dalšího zrychlení v samotném závodě.

V neděli se ukázalo, že nové nastavení vozu je rychlejší o více jak 5 vteřin. Tímto zrychlením Vondrák potvrdil svoji vedoucí pozici po sobotě. V druhé závodní jízdě byl už pouze jediný cíl. A to dojet až do cíle a udržet slibný pětivteřinový náskok z první jízdy. To se podařilo více jak dobře, Vondrák zrychlil ještě o další 2 vteřiny, zatím co druhý v pořadí Ital Cremonesi neudržel nervy a chyboval.

Vondrák vyhrál v absolutní klasifikaci historických vozů před druhým Cremonesim a třetím Romanem. Zároveň ovládl kategorii 4, kde porazil Ondřeje Mikova a již jistého mistra Evropy Petra Tykala (oba na voze MTX 1-03 formule Easter). Tím si upevnil druhou pozici v hodnocení mistrovství Evropy kategorie 4.

Jistě stojí za zmínku celkově třinácté místo v hodnocení soudobých a historických vozů dohromady. Zde Vondrák porazil mnoho moderních a výkonnějších vozů.

Nyní se team již bude soustředit na přípravu vozu pro příští ročník ME, kde bude chtít bojovat o evropské zlato.

Comments are closed.