Martin Vondrák na Trento Bondone 2011

 

Na jedné z nejtěžších tratí mistrovství Evropy závodů automobilů do vrchu se v minulých dnech představil s historickou formulí 2 Martin Vondrák.

Trento 2011

 
 Opět dosáhl na skvělé umístění, které mu zaručuje celkově druhou příčku v mistrovství Evropy v absolutním pořadí historických závodních vozů.Italské Trento Bondone je nejvyhlášenějším závodem s více než stovkou zatáček a délkou úctyhodných 17,8 kilometrů, čímž je nejdelším závodem ME. I při proměnlivém počasí dosáhl Martin Vondrák na absolutní vítězství mezi sedmdesáti historickými závodními vozy a časem 11:08,07 byl i dvacátý!!! absolutně i mezi soudobými vozy (celkem startovalo neuvěřitelných 240 jezdců).Jak viděl úspěšné závody samotný jezdec? „Sešla se nám bohatá konkurence a prožili jsme nádherný závod. Nastoupili jsme proti tak věhlasným jménům jako Mauro Nesti, Giovani Ambroso, Sandro Lipparini, Jean Marie Almeras, atd. Startovní pole čítalo celkem 240 jmen a z toho 70 v kategorii historických vozů. Velké množství diváků čekala podívaná na automobily značek Osella, Lola, AMS, Ferrari, March, Porsche Turbo, Ford, Lotus, Lancia S4, Renault 5 Turbo, Fiat Abarth, Steyer, ale také krásné Alfy Romeo či Fiat Ballila.

Již startovní listina slibovala těsné boje o celkové vítězství. V sobotu jsme všichni měli v programu dvě tréninkové jízdy. První se jela za krásného slunného a teplého počasí. Druhá jízda byla poznamenána lokální dešťovou přeháňkou. Bohužel potkala právě nás a z celkové délky tratě jsme jeli 12 kilometrů na vodě a to na pneumatikách určených pouze na suchou trať. Proto v této jízdě nešlo ani o dosažený čas, ale hlavní cíl byl nepřidělat týmu práci a dovést auto celé až za cílovou fotobuňku. V neděli jsme se probudili do krásného slunečného dne s teplotou 30 stupňů celsia, dopoledne jsme odstartovali do závodu, který se nám podařilo ovládnout a s výrazným náskokem vyhrát. Na nejkrásnější a nejdelší trati v seriálu mistrovství Evropy historických automobilů jsme získali důležité body a upevnili si druhou pozici.“

Martin Vondrák nyní pověsí závodní volant na čas „na hřebík“, a to z rodinných důvodů, neboť čeká přírůstek do rodiny. Mezi svými soupeři se objeví až na konci srpna na trati ve slovinské Ilirské Bistrici.

Comments are closed.