Předsezónní testy v plném proudu!!!
Letošní sezóna napovídá, že se bude opět na co na kopcích dívat. Úřadující král evropských kopců Simone Faggioli oprášil svoji Normu při soukromém testu poblíž středoitalského Gubbia. Představil tak vůbec poprvé letošní verzi jeho mistrovského vozu s francouzským rodokmenem Norma M20FC Zytek, který poprvé osedlal v loňské sezóně, když opustil svého dlouholetého chlebodárce Osellu. Simone boří mosty i nadále, jelikož stejně tak, jako s Osellou, přerušil svoji „pupeční šňůru“ s letitým partnerem – pneumatikářskou firmou Marangoni a od letošní sezóny bude tváří pneumatikářského gigantu Pirelli (toho času také dodavatel pro F1). Nejen Pirelli může Faggiolimu přinést další posun v jeho historických výkonech a v boření traťových maxim po celé Evropě. I pohled na jeho speciál napovídá, že Norma vstoupí do druhé sezóny v jeho rukách s několika novinkami. První snímky napovídají o výrazných změnách aerodynamických prvků v přední části jeho kapotáže – viz foto. Konstruktéři Norberta Santose si totiž výrazně pohráli s přední kapotáží a navýšili náběhy blatníků. Že je proudící vzduch kolem vozu a pod ním alfou i omegou vědí závodní inženýři už dlouho a právě z tohoto důvodu zřejmě přišla změna i přední podlahy, která byla na Simoneho voze zarovnána oproti loňské specifikaci… (s těmito úpravami nastoupili o uplynulém víkendu i Nicolas Schatz a Seb Petit ve Francii v Bagnols Sabran)
Své první kilometry ve sportovním prototypu má za sebou mladý šternberský talent Petr Trnka. Ostrý prototyp Norma M20FC v dvoulitrové specifikaci bude jeho letošní zbraní na domácích i evropských kopcích. Petr využil testovacího dne na brněnském okruhu o uplynulém víkendu a započal tak svůj jeden velký sen – kterým je právě start s tímto spiderem… Jak si vedl za volantem tohoto speciálu naleznete na jeho facebookovém profilu https://www.facebook.com/petr.trnka.967
Na brněnském autodromu se svezli i bratři Vondrákovi. Petr Vondrák se posadil do zlatavé Oselly PA21S Honda, s níž poprvé okusil závodní asfalt v loňském roce. Letos bude chtít jistě absolvovat co nejvíce závodů, aby se s tímto speciálem co nejvíce sžil a mohl bojovat třeba proti Petru Trnkovi. Spolu s Petrem vyrazil na pětikilometrový okruh v Brně i jeho bratr Martin, jenž se během podzimu nadobro rozloučil se svým historickým Marchem F2. Snad po vzoru bratra Petra totiž zamířil k moderní technice. I on bude ve startovních listinách k vidění ve třídě do dvou litrů a sice v monopostech, jeho jmenovka se totiž bude od letoška vozit na bočnici formule Tatuus N.T07 Formule Master!!! Skvělá zpráva, protože se jedná o další ostré žihadlo, které jistě bude radost sledovat…
Lukáš Choli