65 Trento Bondone 2015

65 Trento Bondone 2015

Pro rallye jezdce Dakar, pro okruháře Le Mans a pro evropské jezdce do vrchu Trento–Bondone na severu Itálie.logo trento 2015

 

Zdejší závod  z Trenta do lyžařského střediska pod vrcholem hory Monte Bondone s nespočtem zatáček o délce 17,3 km a celkovým převýšením 1350m pořadatelé uspořádali letos již po pětašedesáté.

Velkou výzvu v podobě takto náročného závodu přijal i novopacký Vondrák Racing Team.

Do místa závodu team okolo bratří Vondráků dorazil již ve středu večer, měl tak dostatek času na poznávání velmi náročné tratě. Samotný formát závodu je také neobvyklí, jede se na dvě tréninkové jízdy v sobotu a pouze jednu závodní jízdu v neděli. Další zvláštností je fakt, že pořadatelé řeší překážku na trati  vyvěšením žluté vlajky, s tím je spojena skutečnost nemožnosti opravné jízdy. V neposlední řadě jistě stojí za zmínku předjíždění pomalejších jezdců.

11013119_10207348299248575_3149623048324324690_n_resized

 Martin Vondrák, v Trentu startoval již po páté a podařilo se mu v minulosti dvakrát ovládnout celkové pořadí historických vozů.Letos přivezl svůj nový formulový speciál Tatuus NT07 a startoval v kategorii E2SS -2000.V prvním tréninku Martina pozlobila technika a 3 km před cílem převodovka jeho vozu přestala odřazovat na nižší rychlostní stupně. I přes tuto komplikaci se Martinovi podařilo auto dostat na šestý rychlostní stupeň až do cíle. Následovala oprava převodovky s nejistotou startu v druhém tréninku. Vše se stihlo včas a Martin byl v předepsané chvíli připraven k odjezdu na start. Ten se však nekonal, neboť i přes velmi vysoké teploty (přesahující 40 stupňů) se přihnala sylná bouře doprovázená přívalovým deštěm a větrem. Martin tedy nemohl ozkoušet opravenou  převodovku a do nedělního závodu nastupoval se smíšenými pocity. V samotné závodní jízdě se bohužel potvrdili chmurné obavy z výdrže převodovky a i přes slibně rozjetý závod (dle mezičasů) zůstal pro Martina a jeho formuli cíl, nepokořenou metou.

KRB_1905

Petr Vondrák přivezl své již známé závodní nářadí Osellu Pa21/S do kategorie E2SC -2000.Na rozdíl od Martina, Petr nezaznamenal v celém průběhu závodního víkendu vážné technické problémy a mohl se soustředit pouze na své výkony.První trénink Petr pojal jako poslední možné seznámení s tratí a celkové šesté místo (čas 11:12,71) v kategorii znamenalo dobrou výchozí pozici.Druhý trénink byl  pro již zmíněnou bouři přerušen. Ke vší smůle právě Petr byl ten, kdo odstartoval do následně přerušeného tráninku jako poslední, start na pneumatikách typu slick v kombinaci s přívalovým deštěm znamenal jedny hodiny (naštěstí bez následků), následovalo jediné možné rozhodnutí, závodní prototyp odstavit  a neriskovat komplikace v podobě havárie.

Do nedělní závodní jízdy šel Petr s odhodláním zajet čas výrazně pod 11:00,00. Bezchybná jízda nakonec znamenala výsledný čas 10:38,39, čtvrté místo v kategorii E2SC – 2000 a třinácté místo v absolutní klasifikaci z celkových 209 startujících.

Nyní čeká Vondrák Racing Team volný víkend a následně start na mistrovství Evropy ve slovenské Dobšiné.

Comments are closed.