„Letos máme v plánu čtrnáct závodů,“ říká Martin Vondrák

 

 

 

 

 

 

Se svými závodními speciály se již pěknou řádku let vydávají vstříc časomíře, která jejich čas stopne někde na „vršku“. A to jak na domácích kopcích, tak především na těžkých tratích v rámci mistrovství Evropy.

S Martinem jsme probrali sezónu 2016 a zároveň i výhled na závody v roce letošním.
Vloni jsme toho odjeli dost a až na prvopočáteční technické problémy se dá říci, že se sezóna vydařila. Nedařilo se pouze v rakouském Rechbergu, ale jinak jsme byli spokojeni. Třeba na obnovené trati v Ústí nad Orlicí, kam jezdím rád, z toho bylo páté místo absolutně a první v kategorii.

Poprvé v kariéře jste se vydal do švýcarského Saint Ursanne, kde se jelo po třiasedmdesáté, trať měří 5160 metrů a převýšení činí 350 metrů, ale…
Ano, ale, ta trať je nesmírně rychlá, osmdesát procent se jede prakticky naplno, je to hodně na srdíčko. Mě tam letos postihl dosti nepříjemný problém. Byl jsem rychlý už v tréninku a při první jízdě mi zamávali žlutými vlajkami a donutili mě tím ubrat. Jak jsem však zjistil, naprosto zbytečně, protože žádná překážka na trati nebyla… Naštval jsem se a druhou jízdou jsem se dokázal dostat až na páté místo v kategorii, z pětatřiceti formulí, přestože jsem v první jízdě ztratil povinným ubráním nejméně deset sekund.

Zavítal jste i na další novou trať do Glasbachu a nevynechal samozřejmě ani domácí Šternberk a slavné Ecce Homo.
Glasbach se nám opět povedl, vyhráli jsme dvoulitrové formule a byli dvacátí absolutně. Druhou příčku ve třídě jsem vybojoval ve Šternberku, deváté mezi formulemi a dvaadvacáté celkově. A to tady odstartovalo sto osmdesát jezdců. Šternberk jsme jeli ještě jednou na podzim v rámci závodů Masters a závodů národních týmů. Tady se mi dokonce podařilo kategorii formulí vyhrát.

Závodil jste i u sousedů na Slovensku.
Do evropského šampionátu již několik let neodmyslitelně patří závody Dobšinský kopec. Letos nás tady zastihla průtrž mračen, a to taková, že po trati z kopce tekly ještě v neděli dopoledne potoky. My jezdci jsme iniciovali setkání s pořadateli a dohodli jsme se na podmínkách, za kterých jsme schopni odstartovat. Nakonec se počasí trochu umoudřilo a z potoka už byl jen potůček… Stihly se i všechny jízdy. A z pohoří Gemer jsem si přivezl stříbrný pohár a dvaadvacáté místo absolutně.

Zatímco většina Čechů jezdí do Slovinska a hlavně Chorvatska za rekreací, vy jste se sem již po několikáté „kodrcal“ se svým vlekem a závodním autem.
A jezdíme sem rádi. Na již známé trati v Ilirské Bistrici se mi podařilo vyhrát a zajet třináctou příčku absolutně. Na trati v Buzetski Dani opět závody provázel déšť a já byl druhý ve třídě, osmý v kategorii E2 SS a čtyřicátý celkově. A to tady odstartovalo přes 200 aut!

Představte nám trochu svůj závodní speciál.
Jedná se o vůz Tatuus NT 07 typu Formule Masters. Tyto závody se jezdily jako doplňkové před formulí 1 a nyní se v týmech F1 objevují jezdci, kteří touto kategorií prošli. Konkrétně můj vůz byl vyroben v roce 2007. Objem motoru je 2000 a dává výkon zhruba 270 koní. Jeho váha je 470 kg, má šestistupňovou sekvenční převodovku. Důležitým faktorem je správné nastavení aerodynamiky a podvozku. Vůz jsme dovezli z Itálie a před loňskou sezónou prošel důkladnou repasí.

Máte zažádáno o zařazení do státní reprezentace. Kolik závodů máte letos v plánu?
Plány máme velké, ale je otázka, co finančně a časově zvládneme. Vybrali jsme čtrnáct závodů, ale reálně vidím tak deset, jedenáct. Vynecháváme hlavně z finančních důvodů závody ve Španělsku a Portugalsku. Takže zřejmě pojedeme Rechberg, Šternberk, Glasbach, St. Ursanne, oblíbené a velice náročné Trento Bondone, Ilirskou Bistrici, Buzet, Ústí nad Orlicí, Dobšinou. Zvažujeme polskou Limanovu a francouzský Col Saint Pierre.

Petr Vondrák
Největší úspěchy s monopostem Osella PA 21 EVO: 3. a 4. místo absolutně v Ústí nad Orlicí, Šternberk (10. příčka), Dobšiná (17. a 2. místo ve třídě), Glasbach (9. a 5. v kategorii), Buzet (3.), Ilirská Bistrica (4.). Na mistrovství ČR 3. místo v absolutním pořadí i ve své kategorii. ME v kategorii 2 (14., Martin zde byl osmnáctý, klasifikováno celkem 117 jezdců – bratři tady startovali pouze v polovině závodů.
Zdroj: http://jicinsky.denik.cz/ostatni_region/letos-mame-v-planu-ctrnact-zavodu-rika-martin-vondrak-20170209.html

Tak to je opravdu pěkná porce. Budeme držet palce, aby se vše vydařilo a poháry do pomyslné síně slávy přibývaly.    Pavel Vydra
Zdroj: http://jicinsky.denik.cz/ostatni_region/letos-mame-v-planu-ctrnact-zavodu-rika-martin-vondrak-20170209.html

Comments are closed.